Review si Hands-on Piesa Contraunghi NSK FX25m

NSK FX25m este o piesa contraunghi preumatica din gama Basic de la firma japoneza NSK cu raportul de transmisie 1:1, deci turatia piesei este aceasi cu turatia micromotorului. Piesa vine in pachet, asa cum se poate observa si din vide-ul de mai jos cu un manual de utilizare ilustrat, in mai multe limbi, precum si cu doua accesorii, unul pentru ungere si celalalt pentru desfacerea si inlocuirea cartusului.

NSK FX25m Piesa Contraunghi

Piesa se potriveste la orice micromotor insa este de notat ca diametrul acesteia este mai mic decat diamentrul micromotoarelor mai vechi, chiar si de la NSK, dupa cum puteti vedea in video-ul de mai jos. Micromotorul din video este un micromotor NSK vechi de vreo 10 ani (si inca merge). Este vorba de modelul NSK EX203. Piesa contraunghi NSK FX25m este construita special pentru noul micromotor pneumatic de la NSK. Este vorba de NSK FX205m.

NSK FX25m micromotor

Piesa este construita in stilul uni-body, adica se compune din doua piese strans legate intre ele si nu ii se poate schimba cartusul ca unei piese contraunghi normale. Acest lucru are si dezavantaje si avantaje. Dezavantajul principal este acela ca pentru schimbarea cartusului  atunci cand acesta se strica este necesara trimiterea piesei in Germania. Avantajul este acela ca igienizarea piesei dupa tratament este optima, lucru inlesnit si de lipsa striatiilor de pe suprafata piesei.

Piesa este construita din otel inoxidabil si este foarte bine echilibrata in mana, centrul de greutate fiind bine stabilit. Evident depinde si de micromotorul folosit, insa folosita cu micromotoarele NSK se simte foarte comfortabil in mana.

Piesa este una cu push-buton. Design-ul acestuia a fost creat pentru a impiedica apasarea accidentala in gura. Butonul de actionare este foarte usor de apasat, implicit schimbarea frezelor se face foarte facil. Apropo de freze aceasta piesa contraunghi se poate folosi cu freze CA de diametru 2.35.

Constructia piesei NSK FX25m este foarte slim, cu capul frezei foarte subtire si gatul mai lung decat gatul unei piese contraunghi normale, ceea ce ii permite sa ajunga in zonele posterioare ale gurii foarte usor. Gatul piesei este de asemenea foarte slim de numai 6 mm, comparativ cu standardul de 7 mm. Grip-ul este foarte ergonomic ceea ce permite folosirea piesei perioade indelungate de timp fara probleme. Capul piesei este dotat cu tehnologia NSK Clean Head System, ceea ce previne introducerea lichidelor in rulmentul piesei. Rulmentul piesei are bile metalice, nu ceramice cum declara anumite firme care comercializeaza aceasta piesa.

Angrenajul rotilor zimtate din interior este foarte exact, ceea ce face ca piesa sa nu transmita vibratii frezei, ceea ce creste comfortul pacientilor

Viteza maxima este de 40000 de rotatii pe minut. Piesa nu are sistem de racire a frezei intern, insa constructia ei permite atasarea unui sistem extern de racire.

Lubrifierea se face normal, folosind adaptoarele normale pentru piesa contraunghi, iar sterilizarea se face normal, la autoclav, la 135 grade Celsius.